Innovatiemanagement

De nieuwe onderneming

 

In deze praktijk casus gaan we een nieuw concept uitwerken volgens onze methode. Doelstelling is het realiseren van een levensvatbare onderneming dat een echt product op de markt gaat brengen. Wij hopen dat dit u meer inzicht geeft in onze aanpak en het inspiratie kan bieden om nieuwe innovatieve producten en diensten voor uw onderneming te ontwikkelen. 

Drijfveer

De nieuwe onderneming heeft nog geen werkend product, wel is er een drijfveer geboren uit een persoonlijke frustratie. Steeds meer organisaties maken gebruik van cloud diensten, zo ook JumpForward. Het stelt organisaties in staat om snel en eenvoudig producten en/of diensten te betrekken. Hosting van deze website, fotomateriaal en onze virtuele kantoorautomatisering zijn enkele veelvoorkomende voorbeelden. Cloud diensten vereisen een credit card alvorens deze (volledig) gebruikt kunnen worden. Dit betekent dat de credit card gegevens van JumpForward op veel plekken bekend zijn en worden opgeslagen omdat er vaak van een abonnement vorm sprake is. Niet heel veilig en zeker niet wanneer je bedenkt dat veel corporate credit cards ruime bestedingslimieten hebben. 

 

Stap 1 : Verkennen

Wij starten met deze eerste stap en berichten spoedig over de uitkomsten.
Zijn onze frustraties ook frustraties of problemen die herkend worden ? Hoe kijken banken naar deze problematiek en de cloud diensten leveranciers ?